Reflexió i autoavaluació Ignacio Gómez

Resposta de la pregunta 1:

- Després de llegir el paràgraf, he de dir que els esports d'equip haurien de ser una manera més d'aprendre valors, habilitats i capacitats a nivell grupal i individual. En realitat, l'esport no ha de ser una sèrie de proves per a veure qui és millor, ni crear enemistats innecessàries. En la meua opinió, l'esport ha de ser una font de beneficis a nivell personal, social, emocional i psicològic; un àmbit en el qual crear noves amistats, aprendre dels rivals i de les derrotes i reptar-se i superar-se a un mateix; i una manera de diversió i autodescobriment. Acabaré la reflexió citant una frase de la pel·lícula "Vuelven los mejores", que diu: "Els jocs han de ser divertits".

Resposta de la pregunta 2:

- Destacaria el joc de "Partit en zona prohibida" realitzat en la part de bàsquet. Consisteix en que ningun participant de qualssevol equip ha de tocar la zona prohibida durant el partit: l'equip atacant ha de passar la pilota i anotar fora de la zona delimitada amb cons i l'equip defensor ha de robar la pilota sense entrar en la zona. Si un atacant entra en la zona, perd la possessió el seu equip; i si un defensor entra en la zona, haurà tirs lliures. Destaque aquest joc perquè incrementa el treball en equip, la participació de tots i totes les membres dels equips i l'adquisició de normes per a realitzar correctament les activitats.

Resposta de la pregunta 3:

- El joc que vaig a canviar és el "Partit de passar entre tots els membres". Per a fer-ho més cooperatiu, els equips seran mixtos (xics amb xiques) i es ficaran en cada posició una persona de diferent sexe. La variant és el tipus d'anotació: es juga amb canastres, però l'equip ha d'anotar de les dues maneres següents. Primer, han de passar-se la pilota tots els membres de l'equip atacant per anotar (movent-se i sense que el rival toque o robe la pilota) sense tirar a canastra; o la segona opció és que la persona que té la pilota ha de passar-la a una altra de diferent sexe per a que tire a canastra, només en el cas de veure que els companys i companyes de l'equip no poden rebre la pilota després d'uns segons. En aquesta última opció, ha d'eixir necessàriament un membre de diferent sexe a rebre la pilota del company i companya i no es pot realitzar la jugada individualment. L'equip defensor ha de robar la pilota per a evitar l'anotació. Una volta acaba la jugada, es canvien els papers.

Resposta de la pregunta 4:

- La primera estratègia per a desvincular el joc del resultat serà realitzar els jocs correctament per parelles o equips, seguint les normes i fent-ho a un ritme adequat; la segona estratègia serà que les parelles o equips que han acabat l'activitat ajuden als que tenen més dificultats. I la tercera estratègia és compartir material entre els companys i les companyes que no tenen per a que realitzen les activitats i els jocs.


Autoavaluació Ignacio Gómez:

- Participació en les sessions: 9. M'he ficat aquesta nota perquè he estat molt actiu en totes les sessions i m'he esforçat en fer-les de manera correcta.

- Qualitat de les 4 respostes: 7. M'he ficat aquesta nota perquè les respostes podrien tindre més vinculació a la teoria, però també s'adequen a la pràctica realitzada.

- Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: 6. M'he ficat aquesta nota perquè pense que hauria d'haver aportat més informació a la seqüència i hauré de millorar les meues aportacions. No obstant, l'aprenentatge ha sigut gratificant.

- Aportació i aprenentage en la progressió de l'esport del meu equip: 7. M'he ficat aquesta nota perquè he aportat més en aquest esport i he sabut explicar correctament el joc que em va tocar a la classe.

- Satisfacció amb el treball realitzat: 8. M'he ficat aquesta nota perquè he fet un bon treball dins del meu grup i en el curs, encara podria haver aportat més coses.

- Nivell d'aprenentatge del bloc: 8. M'he ficat aquesta nota perquè el bloc m'ha servit per a poder explicar les meues tasques i funcions com a mestre.

- NOTA FINAL: 7,5.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Els esports en temps de Covid

Progressió de la pilota valenciana i els jocs tradicionals en Xàtiva

El fútbol-tenis