Qualificació vs Avaluació

Durant aquest quadrimestre, he de dir que l'assignatura de Jocs i Activitats esportives ha complert totes les meues expectatives perquè esperava que l'assignatura fora una combinació de teoria i pràctica, tirant més cap a la pràctica. Els continguts han sigut molt gratificants, el professorat ha explicat les activitats i els esports de manera adequada i clara, l'ambient de la classe ha sigut excel·lent tot el quadrimestre i la veritat és que tots els continguts i els esports que he donat amb aquesta assignatura em serviran per a posar en pràctica durant les meues futures classes com a mestre d'Educació Física amb les adequades modificacions.

M'agradaria destacar la realització de la pilota valenciana i els esports alternatius. En primer lloc, la pràctica de la pilota valenciana és un esport que s'hauria de realitzar amb més freqüència perquè forma part de la cultura valenciana, és un esport complet, cooperatiu i motivador; i es pot jugar amb equips femenins i mixtes, és a dir, és un esport igualitari. Després, els esports alternatius inclouen noves maneres de jugar i trenca amb els esports tradicionals que sempre s'han realitzat com el futbol o el bàsquet. En la meua opinió, els esports alternatius han de combinar-se amb els tradicionals en les classes d'Educació Física i en el pati.

Finalment, els diferents agents d'avaluació i la qualificació tenen funcions diferents: els docents són els agents més importants de l'avaluació perquè els docents tenen el paper principal i l'última paraula dins de la realització de les assignatures i compleixen la funció de investigació i justificació de l'avaluació i la nota depenent del rendiment, comportament i actitud de l'alumne/-a. Després, l'avaluació dels companys i companyes de 4rt (coavaluació), aixina com la resta de cursos, tenen un paper menys decisiu que els docents; però, tenen també una funció important perquè determinen una visió diferent a la valoració del docent que pot millorar o empitjorar l'avaluació del seu company/-a. En tercer lloc, l'autoavaluació és el primer pas, però no menys important, per a l'avaluació de l'alumne/-a perquè el mateix alumne té la funció de reflexió i argumentació del seu desenvolupament durant el curs per a concretar la seua nota. Per acabar, la qualificació s'hauria de veure des d'un punt de vista diferent perquè compleix la representació del curs de l'alumnat, però ha de provocar la reflexió de l'alumat per a saber quines han sigut les parts aconseguides i quines són les parts per a millorar.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Els esports en temps de Covid

Progressió de la pilota valenciana i els jocs tradicionals en Xàtiva

El fútbol-tenis